Zapytanie 27/2024

Data zamieszczenia zapytania ofertowego: 2024-01-04

Data sporządzenia zapytania ofertowego: 2024-01-04

Dane zamawiającego:

Nazwa firmy: TECHNOLOGIE DROGOWE SOCHACKI Rafał Sochacki

Adres: ul. Skowronkowa 31B, 15-584 Białystok

NIP: 8471438622

Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi badawczej w zakresie opracowania technologii zastosowania piasku destruktowego do poprawy parametrów mieszanek MCE (mineralno-cementowo-emulsyjnych).

W zakres zamówienia wchodzą prace badawczo-rozwojowe mające na celu stworzenie odpowiedniej receptury mieszanki mineralno – cementowej (MCE) z zastosowaniem piasku destruktowego.

Badania mają na celu uzyskanie optymalnej receptury mieszanki MCE z zastosowaniem piasku w postaci destruktu. Badania mają zawierać wyniki badań mieszanek porównawczych z zastosowaniem mieszanek mineralno – asfaltowych wykonanych z piasku płukanego i piasku łamanego.

Wynikiem przeprowadzonych badań ma być receptura mieszanki mineralno – cementowej (MCE) z zastosowaniem piasku destruktowego o przynajmniej 20% wyższej wytrzymałości na rozciąganie pośrednie w porównaniu do mieszanek wykonanych z zastosowaniem piasku płukanego i piasku łamanego.

Wynikiem przeprowadzonych badań ma być receptura mieszanki mineralno – cementowej (MCE) z zastosowaniem piasku destruktowego o przynajmniej 30% wyższym module dynamicznym w porównaniu do mieszanek wykonanych z zastosowaniem piasku płukanego i piasku łamanego.

Badania powinny obejmować:
– badania krzywej przesiewu kruszywa: kruszywa destruktowego, kruszywa płukanego, kruszywa łamanego,
– wykonanie próbek do badań wg. PN-EN 12697-30: Mieszanki mineralno-asfaltowe. Metody badań mieszanek mineralno-asfaltowych na gorąco. Część 30: Przygotowanie próbek zagęszczonych przez ubijanie
– określenie gęstości objętościowej, gęstości mieszanki oraz zawartości wolnych przestrzeni wszystkich mieszanek MCE podjętych badaniom,
– badanie modułu sprężystości dynamicznej po 7 i 28 dniach dojrzewania wg PN-EN 12697-26: Mieszanki mineralno-asfaltowe – Metody badań – Część 26: Sztywność
– badanie wytrzymałości pośredniej po 7 i 28 dniach dojrzewania wg. PN-EN 12697-23: Mieszanki mineralno-asfaltowe – Metody badań – Część 23: Oznaczanie wytrzymałości mieszanki mineralno-asfaltowej na rozciąganie pośrednie
– badania odporności na działanie wody

Efektem końcowym z zrealizowanych prac powinien być raport zawierający:
Wyniki badań z syntetycznym podsumowaniem uzyskanych efektów w formie raportu z badań ze wskazaniem wykonanych etapów i uzyskanych efektów.

Opracowana technologia zostanie zgłoszona do Urzędu Patentowego w celu uzyskania ochrony patentowej.

W ramach wynagrodzenia ustalonego na podstawie oferty i umowy na realizację zamówienia Oferent przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich wyników prac B+R.

Termin związania ofertą wynosi 90 dni i biegnie od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin składania ofert.

Kod i nazwa CPV: 73000000-2 Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania, o ile warunki te są wymagane przez Zamawiającego:

Oferent spełnia warunek dotyczący:
– posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia w zakresie dostaw bądź usług objętych zapytaniem ofertowym oraz posiada faktyczną zdolność do wykonania zamówienia, w tym między innymi dysponuje prawami, potencjałem technicznym i osobowym koniecznym do wykonania tego zamówienia.

Sposób oceny spełnienia warunku:
Oświadczenie Oferenta stanowiące element formularza oferty.

Kryteria oceny ofert, informacja o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny ofert:

Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:

Cena netto w PLN (C) – 100 %

Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty:

Punkty w ramach kryterium ceny netto w PLN (C) będą przyznawane wg następującej formuły:

Liczba punktów C = (Cena najniższa / Cena oferty badanej) x 100 pkt x 100%

Końcowy wynik powyższego działania będzie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku.
Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich netto i brutto z uwzględnieniem należnego podatku od towarów i usług i podana z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.

W przypadku złożenia oferty w walucie obcej, oferta zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu NBP z dnia otwarcia ofert.

Termin i sposób składania ofert (nie krótszy niż 7 dni kalendarzowych (bieg terminu rozpoczyna się w dniu następującym po dniu upublicznienia zapytania ofertowego, a kończy z upływem ostatniego dnia; jeżeli koniec terminu przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następującego po dniu lub dniach wolnych od pracy):

Termin dostarczania ofert upływa w dniu: 12.01.2024 r. o godz. 10.00

Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania, wraz z oświadczeniami wyszczególnionymi w jego treści.
1) Oferta powinna być uzupełniona w sposób czytelny, nieścieralnym atramentem lub długopisem, maszynowo lub komputerowo. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty jedynie w języku polskim. W przypadku części oferty złożonej w języku obcym – należy dołączyć do oferty tłumaczenie przysięgłe.
2) Oferta powinna zostać podpisana przez Oferenta lub osobę upoważnioną do reprezentowania Oferenta. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentu rejestrowego Oferenta, a osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno być oryginałem lub kopią potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
3) Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
4) Oferent ma prawo złożyć tylko jedną ofertę.
5) W przypadku ofert, które będą dostarczane w formie pisemnej (papierowej) liczy się data wpływu oferty do siedziby Zamawiającego.
6) Zamawiający nie może być pociągany do odpowiedzialności za jakiekolwiek koszty czy wydatki poniesione przez oferentów w związku z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.

Sposoby składania ofert:
1) pisemnie tj. osobiście lub drogą pocztową na adres firmy: ul. Skowronkowa 31B, 15-584 Białystok
2) pocztą elektroniczną na adres mailowy: biuro@tdsochacki.pl

Termin wykonania zamówienia:

Termin realizacji zamówienia musi umożliwić realizację zamówienia w pełnym zakresie, a szczegółowe daty rozpoczęcia i zakończenia realizacji zamówienia zostaną wskazane w umowie zawartej między Zamawiającym a wybranym Wykonawcą. Zamawiający zakłada, że realizacja zamówienia nie może przekraczać 6 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Informacje na temat zakazu konfliktu interesów (tj. powiązań osobowych lub kapitałowych):

Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania Zamawiającego lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą – oferentem, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

b) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,

c) pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia.

Warunki istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia (o ile Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy):

Udzielenia zamówienia wymaga podpisania umowy pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie:
a) wysokości wynagrodzenia gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na wysokość podatku od towarów i usług,
b) terminu realizacji, w następujących przypadkach:
– gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację terminu przedmiotu umowy,
– wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub nastąpi ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, co nie jest następstwem okoliczności, za które Oferent ponosi odpowiedzialność,
– gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za co Oferent ponosi odpowiedzialność.
c) Ze względu na okoliczności, które mogą wystąpić niezależnie od Zamawiającego i Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza zmiany umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w następującym zakresie:
– zmiana numerów kontaktowych;
– zmiana adresów (siedziby, prowadzenia działalności, korespondencyjnego, mailowego);
– zmiany organizacyjne podmiotu i formy prawnej
Zamawiający dopuszcza również zmianę umowy w wyjątkowych przypadkach, które są/będą spowodowane okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.

Informacja o możliwości składania ofert częściowych (jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych) lub udzielenie zamówienia w częściach (jeśli Zamawiający zakłada udzielanie zamówienia w częściach):

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

1. Zamawiający po upublicznieniu niniejszego zapytania ofertowego, a przed dokonaniem wyboru oferty, jako najkorzystniejszej jest uprawniony do unieważnienia niniejszego postępowania bez wskazania przyczyny. W razie unieważnienia niniejszego postępowania Zamawiający nie będzie zobowiązany do akceptacji żadnej z ofert złożonych przez Wykonawców ani zawarcia umowy z Wykonawcą.
2. Niniejsze postępowanie może zostać uznane za nierozstrzygnięte, zaś Zamawiający będzie uprawniony przeprowadzić je ponownie w wypadku, gdy w określonym terminie nie wpłynie żadna oferta, lub złożone oferty będą uznane za nieważne lub w przypadku złożenia ofert przez Oferentów nie spełniających warunków udziału w postępowaniu lub w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty przekracza cenę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację inwestycji.
3. Po dokonaniu wyboru oferty Zamawiający poinformuje Oferenta, którego ofertę wybrano o terminie podpisania umowy.
4. Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
5. Umowa z Wykonawcą wybranym w drodze niniejszego postępowania ofertowego zostanie zawarta pod warunkiem uzyskania dofinansowania w ramach Projektu grantowego pt. „Granty na badania”, realizowanego przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego (PFRR) i podpisana nie wcześniej niż dzień po podpisaniu umowy o powierzenie grantu pomiędzy Zamawiającym a PFRR.

Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe wraz z wybranymi kryteriami oceny, jeżeli zamawiający wymaga lub dopuszcza ich składanie:

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

Informacja na temat wymagań dla oferentów:

Oferent zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, iż posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie dostaw bądź usług objętych zapytaniem ofertowym oraz posiada faktyczną zdolność do wykonania zamówienia w tym między innymi dysponuje prawami, potencjałem technicznym i osobowym koniecznym do wykonania tego zamówienia.

Dane do kontaktu w sprawie ogłoszenia:

Imię i nazwisko: Rafał Sochacki

Email: biuro@tdsochacki.pl

Telefon: 608 302 677

Informacja o wyniku postępowania:

W odpowiedzi na zapytanie ofertowe wpłynęły trzy oferty. Wybrano do realizacji ofertę złożoną przez: Instytut Innowacji i Technologii Politechniki Białostockiej Sp. z o.o., ul. Ojca Stefana Tarasiuka 2, 16-001 Kleosin, cena: 176 000,00 zł netto.

Zalacznik-nr-1.-Formularz-ofertowy_27-2024